Over 25.000 tasting notes

One of Norway's largest wine tasting note archives, containing more than 25.000 tasting notes. All tasted by one taster, not a panel, so Norway's most consistent archive as well. To find tasting notes? Search; mywinesandmore "wine name" on google, to find all notes from one property.

Monday 16 November 2009

Stjernesmell

Så kom fredag den 13ende, normalt sett en ganske normal dag, og for meg var den jo egentlig det. Men lørdag morgen var bilen fått seg en stjernesmell og stjerna som tronet så stolt foran på panseret var vekk.

Nå trodde jeg dagene for slikt var over og at nordmenn flest svømte i penger og at en Mercedes C-klasse var det samme som Passat. De koster jo det samme for de som ikke har lagt merke til det. Nå har jeg kjørt Mercedes i rundt 10 år, og stjernen har blitt brukket av tre ganger, alle tre gangene i Moss. Den gamle arbeiderbyen er tydelighvis fortsatt det.

Jeg bor på Jeløya, og jeg synes det ser ut som at vi svømmer i Mercedeser, Audier, BMWer, og Jaguarer. Jeg ser opptil flere av hver sort stort sett hver gang jeg ferdes her ute. Selv Masserati, Ferrari og en og annen Aston Martin er ikke helt uvanlig i sommernatten, selv om de trekker innendørs når vinteren kommer.

Det er jo selvfølgelig irriterende med hærverk mot ens eiendom, men det som slår meg er, hva skal man med en slik stjerne? Det er kun ett sted den gjør sin jobb, nettop på ett panser (som sitter på en Mercedes). Har noen tenkt å pynte opp Toyotaen?, Skal de ha den på veggen? Smykke? På mopeden? Ja hva vet jeg.......

Toyotaen blir jo ikke en Mercedes selv med en stjerne på, og det er jo forsåvidt like greit, på veggen blir den jo borte, med mindre man har en veldig liten vegg, og å smykke seg med stjålet gods er kansje ikke tingen, det er også ganske vulgært og vitner om dårlig smak. På en moped? Grow up, bokstavelig talt.

Det finnes kansje andre bruksområder også, hva vet jeg. Nå slipper den i alle fall å stå nyvasket og blank på ett panser og få være med på tur rundt om i det ganske land, og utland. Tenk alt den ikke får sett bare fordi noen en mørk høstkveld i november fant det for godt å brekke den ubarmhjertig av og putte den i lommen. Det kaller jeg stjernesmall.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.