Over 25.000 tasting notes

One of Norway's largest wine tasting note archives, containing more than 25.000 tasting notes. All tasted by one taster, not a panel, so Norway's most consistent archive as well. To find tasting notes? Search; mywinesandmore "wine name" on google, to find all notes from one property.

Wednesday 5 August 2009

Smaksnotat fra kvelden jeg ble hekta

Du kan si at jeg allerede var svært vininteressert, men når en av mine beste venner skulle flytte ble det servert to viner som gjorde meg frelst. Trodde disse notatene var borte. Minnene kommer virkelig tilbake.

1999 Opus One;
Rubinrød, svært fruktig duft med innslag av vanilje, eik, noe røyk og tobakk. Ung, uutviklet, megafruktig, kraftig, noe krydder og masse tanniner. Svært ung, trenger mange år enda.

Mye som tyder på en voldsom fatbruk, men den gjorde ett kjempeinntrykk på meg, helt til neste vin....

1997 Chateau Margaux;
Dyp rubinrød, masse frukt, tobakk, lær, sigar og cedertre på duft. Mild (noe med kropp og fylde regner jeg med) ekstremt fruktig, lang ettersmak med frisk syre som renser. Fløyelsmyk. Smaken gjenspeiler duften. Kan gjerne ligge.

Husker ikke helt når dette var, men rundt 2002 en gang tenker jeg. En epoke var over, Hagaveien fikk nye eiere og Jon Fredrik flyttet til Sverige, og jeg ble ubønnhørlig og uopprettelig vingal.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.